1001 książek Petera Boxalla

Pierwszym z celów na mojej liście jest przeczytanie 1001 książek wg Petera Boxala. Jest to nic innego jak 1001 książek, które trzeba przeczytać przed śmiercią. Pozycja ta wpadła mi w oko, kiedy przeglądałam pewnego bloga. A że ja lubię wszystko, co się wiąże z jakimikolwiek wyzwaniami, listami, odhaczaniem na liście musiałam tą książkę mieć u siebie. Ponieważ mieszkam nie w swoim kraju, tą książkę mogłam kupić tylko na ebayu. Może nie posiadam najnowszego wydania, ale obecne zupełnie mi wystarczy. Opracowanie posiada prawie 1000 stron i jak sam tytuł mówi można tam znaleźć 1001 propozycji przeróżnych książek, które trzeba przeczytać. Biorąc ją w swojej ręce spodziewałam się bardziej znanych autorów, niestety większości nie znam i obawiam się, że ciężko będzie znaleźć większość opisanych tam dzieł literackich.


Przykładowa pozycja wygląda tak:



Ja jednak zaczęłam szukanie książek od końca i udało się. Mam pierwszą pozycję, co prawda w postaci ebooka, ale nie przeszkadza mi to zupełnie. Tak więc pierwszą książką z 1001, które przeczytam przed śmiercią będzie to "Animal's people" lub jak kto woli "Dzieci Apokalipsy" autorki Indry Sinha. 



Autor proponuje czytelnikowi fikcyjny monolog kalekiego siedemnastolatka spisany z jego wypowiedzi nagranych na taśmach. Temat książki dotyczy autentycznego zdarzenia, katastrofy w Bhopalu. Do najtragiczniejszej w skutkach katastrofy przemysłowej świata doszło 3 grudnia 1984 roku, w stolicy indyjskiego stanu Madhya Pradesh. Do atmosfery wydostało się w wyniku awarii w amerykańskiej fabryce pestycydów 40 ton trującego gazu powodując śmierć kilku tysięcy osób i przyczyniając się do przewlekłych chorób dziesiątek tysięcy osób. Bohaterowie tej powieści to osoby poszkodowane, daremnie od dziesiątków lat zabiegające o sprawiedliwość społeczną, zadośćuczynienie finansowe i możliwości leczenia. (źródło: Wikipedia)

Time start :):)

Komentarze